Geschiloplossing en procedures

Als bedrijfsprocessen worden vertraagd door problemen met software en/of de IT-infrastructuur kan dat leiden tot grote schade of hoge claims. Wij hebben ruime ervaring met het bijstaan van zowel afnemers als leveranciers in allerhande geschillen met een IT-karakter.

Veelgestelde vragen over geschiloplossing en procedures

  • Dat hangt af van de gemaakte afspraken. Wij hebben veel ervaring met dergelijke kwesties en kunnen je adviseren over de juridische mogelijkheden die je in zo’n geval hebt. Wij hebben ook ruime ervaring met het voeren van procedures (bij zowel de rechtbank als bij arbitrage instituten) over dit soort onderwerpen, in het geval partijen er onderling niet uit komen.

  • Daarover kunnen wij je adviseren. Daarbij is van belang of dat je bijvoorbeeld een vaste opleveringsdatum overeen bent gekomen. Wij kunnen je ook adviseren over maatregelen om de leverancier alsnog aan haar verplichtingen te laten voldoen.

Staat je vraag er niet bij? Neem contact met ons op.

Interesse in een van onze andere expertises?

  • IT

    We helpen ondernemers en overheden met het opstellen en beoordelen van uiteenlopende IT-contracten, zoals licentiecontracten, implementatiecontracten en SLA’s. Wij behandelen uiteenlopende juridische vraagstukken over onderwerpen met een technologisch of innovatief karakter.
  • Cybersecurity

    Organisaties maken steeds meer gebruik van digitale oplossingen. Niet alleen bij de diverse bedrijfsprocessen, maar ook voor de verbinding van allerlei apparaten via het internet. Het is van groot belang dat de bedrijfsprocessen niet worden verstoord en dat er geen (persoons)gegevens op straat komen te liggen.
  • Opstellen en onderhouden van IT-contracten

    Bij de levering of koop van nieuwe IT-oplossingen spelen vele juridische vraagstukken. Mede gelet op de vaak grote belangen bij een correcte en tijdige oplevering van IT-oplossingen is het maken van goede contractuele afspraken van groot belang. Met goede afspraken over aansprakelijkheid, onderhoud en continuïteit van het IT-systeem kunnen problemen voorkomen worden.
  • software- en licentiecontracten

    IT-oplossingen worden alleen maar belangrijker. Als bedrijfsprocessen worden vertraagd door IT-problemen kan dat leiden tot grote schade of hoge claims. Met goede afspraken over de inrichting, de aansprakelijkheid, de intellectuele eigendomsrechten en de continuïteit van de IT-oplossing kunnen problemen voorkomen worden.

Duidelijk Hekkelman.