• Home |
  • IT |
  • Opstellen en onderhandelen van IT- contracten

Opstellen en onderhandelen van IT- contracten

Bij de levering of koop van nieuwe IT-oplossingen spelen vele juridische vraagstukken. Mede gelet op de vaak grote belangen bij een correcte en tijdige oplevering van IT-oplossingen is het maken van goede contractuele afspraken van groot belang. Met goede afspraken over aansprakelijkheid, onderhoud en continuïteit van het IT-systeem kunnen problemen voorkomen worden.

Veelgestelde vragen over opstellen en onderhandelen van IT- contracten

  • De advocaten van Hekkelman kunnen je helpen met het opstellen van een overdracht voor de auteursrechten waarmee de overdracht van het intellectueel eigendom (vaak auteursrechten op de broncode) kan worden bewerkstelligd.

  • Daarover kunnen wij je adviseren. Daarbij is bijvoorbeeld van belang of je een vaste opleveringsdatum (fatale termijn) overeen bent gekomen.

  • Ja, bij het opstellen van een SLA brengen we in kaart wat jij jouw klant op het gebied van beschikbaarheid, onderhoud en service kunt bieden. Daarbij controleren we ook dat je geen toezeggingen doet die niet waar gemaakt kunnen worden of die tot onnodige risico’s leiden.

Staat je vraag er niet bij? Neem contact met ons op.

Kennis delen we graag

Interesse in een van onze andere expertises?

  • Cybersecurity

    Organisaties maken steeds meer gebruik van digitale oplossingen. Niet alleen bij de diverse bedrijfsprocessen, maar ook voor de verbinding van allerlei apparaten via het internet. Het is van groot belang dat de bedrijfsprocessen niet worden verstoord en dat er geen (persoons)gegevens op straat komen te liggen.
  • Geschiloplossing en procedures

    Als bedrijfsprocessen worden vertraagd door problemen met software en/of de IT infrastructuur kan dat leiden tot grote schade of hoge claims. Wij hebben ruime ervaring met het bijstaan van zowel afnemers als leveranciers in allerhande geschillen met een IT-karakter.
  • software- en licentiecontracten

    IT-oplossingen worden alleen maar belangrijker. Als bedrijfsprocessen worden vertraagd door IT-problemen kan dat leiden tot grote schade of hoge claims. Met goede afspraken over de inrichting, de aansprakelijkheid, de intellectuele eigendomsrechten en de continuïteit van de IT-oplossing kunnen problemen voorkomen worden.

Duidelijk Hekkelman.