Laurens Sjoerts

Advocaat

Nijmegen - Oranjesingel 1

Stel een vraag aan Laurens
Laurens Sjoerts

Nuchter. Dat heeft vast met mijn geboorteplaats Groningen te maken.

Ik ben Laurens Sjoerts en in 2012 ben ik als advocaat begonnen in de faillissementspraktijk. Deze praktijk sprak mij meteen aan vanwege de combinatie van de technische, complexe faillissementswet en jurisprudentie enerzijds en het praktische handelen anderzijds. Gaandeweg landde steeds meer advieswerk en procedures voor ondernemers over deze en aanverwante onderwerpen op mijn bureau, zoals over financiering en zekerheden.

Met een open en relaxte benadering zoek ik naar oplossingen voor diverse ondernemers. Dat is ook wat cliënten over mij zeggen. Ze vinden mij geen standaard advocaat, eerder een toegankelijke sparringpartner. Daarnaast heb ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Als een klant niet betaald wordt of een product (of dienst) geleverd krijgt dat niet aan de verwachtingen voldoet, ga ik er vol voor. Daarbij komt mijn sportmentaliteit goed van pas.

Naast advieswerk en het voeren van procedures voor ondernemers ben ik curator in faillissementen. Ik ben dan ook de perfecte partner als je te maken krijgt met een curator of als een contractspartij failliet gaat.

Nevenfuncties

Lid van INSOLAD (Vereniging Insolventierecht Advocaten)
Lid van Junior Kamer Nijmegen

Rechtsgebiedenregister

Laurens heeft in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse orde van advocaten de volgende rechtsgebieden geregistreerd:

Hoofdrechtsgebied: Insolventierecht

Subrechtsgebied: Faillissement en Surseance van betaling

Deze registratie verplicht Laurens om elk kalenderjaar volgens de normen van de Nederlandse orde van advocaten 10 opleidingspunten te behalen op ieder geregistreerd rechtsgebied.

Expertises

Twee vragen aan Laurens

  • Ik ben een ervaren advocaat voor ondernemers, gespecialiseerd in (complexe) incassogeschillen, financiering en zekerheid en faillissementsrecht.

  • De behoefte van de klant staat bij mij centraal. Wil de klant snel resultaat of heeft hij een lange adem en wil hij het onderste uit de kan. Hierbij is het belangrijk de klant goed te informeren over zijn kansen en zo nodig zijn behoefte te sturen.